FAQ

1. Pytania ogólne

CO TO JEST KANTOR INTERNETOWY

Kantor internetowy to platforma internetowa, która pozwala Użytkownikowi wymienić walutę nie wychodząc z domu. Wymiana waluty w kantorze internetowym odbywa się za pośrednictwem rachunków bankowych Użytkownika i rachunków bankowych Serwisu e-kantorwalut.pl.

 

CZY SERWIS E-KANTORWALUT.PL DZIAŁA CAŁODOBOWO

W naszym kantorze Użytkownik ma dostęp do platformy transakcyjnej, do swoich rachunków serwisowych oraz aktualnych kursów walut 24h, 7 dni w tygodniu. Proszę jednak pamiętać, że zawieranie i realizacja transakcji, księgowanie przelewów przychodzących i wychodzących dokonywane są w czasie pracy kantoru w dni robocze od 8.00 do 17.00 ze względu na ograniczenia wynikające z dostępności usług bankowych. Poza godzinami pracy Serwisu możliwe jest jedynie zlecenie wymiany walut po określonym kursie.

 

KTO MOŻE KORZYSTAĆ Z PLATFORMY e-kantorwalut.pl

Z serwisu mogą korzystać osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną. Jedynym dodatkowym wymogiem, który należy spełnić jest posiadanie przynajmniej jednego złotówkowego rachunku bankowego i przynajmniej jednego rachunku bankowego dla waluty obcej.

 

CZY REJESTRACJA I KORZYSTANIE Z PLATFORMY JEST BEZPŁATNE

Tak. Rejestracja w naszym serwisie jest darmowa. Ponadto nie doliczamy żadnych dodatkowych opłat czy prowizji transakcyjnych.

 

DLACZEGO PO REJESTRACJI KONTA NIE OTRZYMANO E-MAILA Z LINKIEM AKTYWACYJNYM

Niektóre serwery pocztowe traktują automatyczne wiadomości e-mail jako tzw. SPAM, czyli niechcianą pocztę. Jeśli więc Użytkownik nie znajduje naszego maila z linkiem aktywacyjnym konta w swojej skrzynce odbiorczej, musi zajrzeć do folderu SPAM.

 

JAK PRZEPROWADZANA JEST TRANSAKCJA

Po zarejestrowaniu się Użytkownik loguje się w Panelu Klienta, korzystając z własnego loginu (adresu e-mail, podanego przy rejestracji) i hasła. Aby rozpocząć wymianę należy uzupełnić dane osobowe oraz wprowadzić do systemu numery rachunków bankowych, które będą brały udział w transakcjach Użytkownika. W zakładce: wpłata środków można dokonać obliczenia kwoty do przelania. Platforma wskaże konto, na które należy przelać środki przeznaczone na wymianę. Po potwierdzeniu przelewu, drogą mailową Użytkownik otrzymuje informację o zasileniu konta. Od tej chwili możliwa jest wymiana w najbardziej korzystnym i dogodnym dla Użytkownika momencie. W zakładce: STAN ŚRODKÓW wyświetli się kwota dostępnych środków do wymiany. W zakładce: WYMIANA WALUT Użytkownik może dokonać transakcji zakupu lub sprzedaży. Po zawarciu transakcji Użytkownik otrzymuje drogą elektroniczną potwierdzenie dokonania transakcji oraz informację o wysłaniu przelewu zwrotnego, na wskazany przez Niego rachunek bankowy.

 

JAKIE WALUTY MOŻNA WYMIENIĆ W SERWISIE

Obecnie można wymienić następujące waluty:

  • EUR - euro,
  • USD - dolar amerykański,
  • GBP - funt brytyjski,
  • CHF - frank szwajcarski,
  • CZK - koronę czeską,
  • NOK - koronę norweską,
  • SEK - koronę szwedzką,
  • DKK - koronę duńską,
  • CAD - dolara kanadyjskiego,
  • AUD - dolara australijskiego.

 

CZY NOTOWANIA KURSÓW SĄ AKTUALNE

Tak, kursy walut są pobierane bezpośrednio z rynku Forex. Kursy są aktualizowane co 15 sekund.

 

CZY SĄ MINIMALNE I MAKSYMALNE PROGI ZAWIERANEJ TRANSAKCJI

W naszym serwisie można dokonywać transakcji kupna/sprzedaży od 50 jednostek danej waluty. Nie ma górnego ograniczenia wielkości wymienianej kwoty. Jednakże dokonywanie dziennych transakcji przekraczających równowartość 15.000 EUR wiąże się z koniecznością dodatkowej weryfikacji tożsamości klienta (w myśl Ustawy z dnia 1 marca 2018 r.; Dz. U. z 2018 r. poz. 723 o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i zwalczaniu terroryzmu).

 

JAK DŁUGO TRWA OPERACJA WYMIANY WALUT

Gwarantujemy szybką i wygodną wymianę walut. Czas realizacji zależy od kilku czynników, m.in. czy Użytkownik posiada rachunki w bankach, w których ma konta nasza firma; godziny zlecenia oraz danej waluty. Staramy się aby przelew zwrotny realizowany był jak najszybciej od momentu zaksięgowania środków na naszym rachunku. Przelewy wewnętrzne realizowane są na bieżąco, natomiast zewnętrzne zależą od danego banku i rodzaju waluty. Można przyjąć, że transakcja tzw. wewnętrzna powinna zamknąć się do 3 godzin, natomiast transakcja zewnętrzna wynosi od kilku do kilkudziesięciu godzin /w założeniu maksymalnie 72 godziny/. Niestety nie mamy wpływu na czas operacji pomiędzy bankami, który jest różny dla danego banku.

 

JAKIE OPERACJE WYMIANY WALUT MOŻNA DOKONYWAĆ W SERWISIE

W naszym Serwisie e-kantorwalut.pl można dokonywać następujących operacji kup/sprzedaj:

  • wymiany wg kursu aktualnego /widocznego w tabeli/,
  • wymiany wg kursu ustalonego przez Użytkownika /tzw. ZLECENIE/,
  • wymiany wg kursu negocjonowanego /pow. 10 000 jednostek waluty/.

 

2. Pytania o bezpieczeństwo

 

CZY WYMIANA W e-kantorwalut.pl JEST BEZPIECZNA

Kantor e-kantorwalut.pl jest kantorem on-line, którego operatorem jest FHU "KARO"- Karolina Konstańciuk i działa w oparciu o wpis do rejestru działalności kantorowej prowadzonego przez Narodowy Bank Polski pod numerem NBP 11193/2013 w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej(Dz. U. z 2013r., poz. 672 z późn. zm.) i Ustawy z dnia 27 lipca 2002r. Prawo dewizowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 826 z późn. zm.)

Wszystkie transakcje walutowe wymiany on- line realizowane są poprzez przelewy bankowe. Kantor nie ma dostępu do rachunków bankowych klientów, identyfikatorów i haseł.

Wymiana danych na stronie internetowej kantoru internetowego odbywa się z wykorzystaniem rozszerzonego protokołu szyfrującego SSL wykorzystującym klucz o długości 256 bitów i jest on powszechnie stosowany w bankowości elektronicznej. Użytkownicy mogą mieć pewność, że przesyłane przez nich dane są całkowicie bezpieczne.

 

CZY DANE OSOBOWE UŻYTKOWNIKÓW SĄ BEZPIECZNE

Tak. Dane osobowe Użytkowników są bezpieczne, a w celu ochrony danych osobowych są opracowane i wdrożone procedury ochrony i przechowywania danych osobowych. Zbiór danych osobowych jest zgłoszony do GIODO. Nikt poza Użytkownikiem nie może dokonywać żadnych zmian w danych osobowych w panelu Użytkownika. Dane osobowe Użytkownika nie są także udostępniane osobom trzecim w celach marketingowych lub innych.

 

CZY HASŁO DO KONTA PANELU UŻYTKOWNIKA JEST BEZPIECZNE

Tak, hasło Użytkownika jest bezpieczne ponieważ jest przechowywane w naszej bazie danych w formie zaszyfrowanej. Dodatkowo hasło przesyłane do naszego serwisu podczas logowania jest także szyfrowane przez certyfikat SSL (Secure Sockets Layer) wykorzystującym klucz o długości 256 bitów i jest on powszechnie stosowany w bankowości elektronicznej. Użytkownicy mogą mieć pewność, że przesyłane przez nich hasła oraz dane są całkowicie bezpieczne.

Proszę pamiętać jednak, że e-kantorwalut.pl nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane przypadkowym przekazaniem przez Użytkownika osobom trzecim hasła dostępu do Jego konta. Dlatego ważne jest, aby Użytkownik zachowywał poufność danych dostępowych do swojego konta, a w szczególności dbał o poufność swojego hasła.

 

CO NALEŻY ZROBIĆ, JEŚLI UŻYTKOWNIK ZAPOMNIAŁ HASŁO DO PANELU TRANSAKCYJNEGO

W takim przypadku po kliknięciu przycisku "LOGOWANIE" na górnej części strony, należy wybrać opcję "przypomnij hasło". WAŻNE!!! Proszę pamiętać, że nasz serwis nigdy nie wysyła e-maila z zapytaniem o hasło dostępowe do konta Użytkownika.

 

CO SIĘ DZIEJE Z WALUTĄ WPŁACONĄ NA KONTO e-kantorwalut.pl

Waluta, którą Użytkownik wpłaca na konto kantoru internetowego e-kantorwalut.pl po zaksięgowaniu jest zawsze widoczna w portfelu walutowym Użytkownika. Waluta nie jest wykorzystywana do bieżącego finansowania działalności kantoru, ani też nie jest inwestowana. Wpłacone przez Użytkownika środki pieniężne są na rachunku bankowym tak długo, aż nie wykona dyspozycji ich wymiany lub wypłaty na wskazany przez Niego rachunek bankowy.

 

DLACZEGO NIE MOŻNA DODAĆ LUB ZMIENIĆ NUMERÓW BANKOWYCH W PANELU UŻYTKOWNIKA

Jeśli Użytkownik posiada jakiekolwiek środki finansowe w Swoim Portfelu lub przynajmniej jedna z Jego transakcji oczekuje na realizację, to zmiana oraz dodawanie rachunków bankowych w Panelu Użytkownika jest zablokowana. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i eliminuje całkowicie możliwość kradzieży z konta pieniędzy przez osobę, która mogła w jakiś sposób pozyskać dane logowania do konta Użytkownika w serwisie e-kantorwalut.pl.

 

3. Pytania dotyczące rejestracji

 

JAK ZOSTAĆ UŻYTKOWNIKIEM SERWISU e-kantorwalut.pl

Aby zostać Użytkownikiem wystarczy założyć konto w serwisie e-kantorwalut.pl poprzez kliknięcie na przycisk REJESTRACJA, a następnie należy wypełnić formularz rejestracyjny. Kolejnym krokiem jest aktywowanie założonego Konta Użytkownika poprzez odebranie wiadomość przesłanej przez nas na skrzynkę e-mail Użytkownika - klikając na link aktywacyjny.


JAK ROZPOCZĄĆ KORZYSTANIE Z SERWISU

Aby skorzystać z wymiany walut on - line należy:

  1. Dokonać rejestracji zakładając nowe konto.
  2. Zaakceptować regulamin.
  3. Kliknąć na link aktywacyjny, który przyjdzie na e-mail.
  4. Uzupełnić dane

i potem już w pełni można korzystać z naszego serwisu.

 

JAKIE DANE SĄ POTRZEBNE DO REJESTRACJI

Dla osoby fizycznej niezbędne dane to:

  • Imię i Nazwisko
  • Adres zameldowania (ew. wraz z adresem korespondencyjnym)
  • Adres e-mail (który będzie jednocześnie loginem)
  •  Nr telefonu kontaktowego

Dla firm niezbędne dane to:

  • Nazwa i adres firmy
  • NIP
  • Nr telefonu kontaktowego
  • Niezbędne jest także ustanowienie oraz podanie danych (imię, nazwisko, służbowy adres e-email oraz służbowy numer telefonu komórkowego) Reprezentanta firmy, czyli osoby która będzie upoważniona przez Użytkownika ( w tym przypadku firmę) do realizacji transakcji w Serwisie e-kantorwalut.pl.

Przy transakcjach /przekraczających dziennie/ równowartość 15 000 EUR Użytkownik będzie poproszony o uzupełnienie danych odnośnie nr dokumentu tożsamości i przesłanie na nasz adres skanu tego dokumentu; w przypadku firm skan wpisu do rejestru i skan dokumentu tożsamości Reprezentanta.

 

CZY WYMAGANE JEST ZAMELDOWANIE NA TERENIE POLSKI

Nie ma wymogu zameldowania na terenie Polski. Jedynym warunkiem jest posiadanie konta zwrotnego w banku, który ma siedzibę lub placówkę na terenie Polski. Istnieje więc możliwość przesłania waluty na nasze konto walutowe (w opcji OUR - Zleceniodawca ponosi wszystkie ewentualne koszty przelewu na nasz rachunek przez banki pośredniczące). Z naszej strony przelew po dokonaniu wymiany w PLN będzie przelany na konto w banku krajowym bezpłatnie, zaraz po zaksięgowaniu środków i dokonaniu wymiany. Proszę zwrócić jedynie uwagę na to, aby przelew na nasze konta odbył się bez przewalutowania - wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Informacje na temat kosztów i czasów przelewów można uzyskać w swoim banku macierzystym.

 

4. Pytania dotyczące portfela walutowego i transakcji

 

CO TO JEST I JAK DZIAŁA MÓJ PORTFEL

Mój Portfel jest miejscem, w którym Użytkownik zarządza swoimi środkami finansowymi przelanymi na konto serwisu e-kantorwalut.pl. Wszystkie pieniądze, które Użytkownik wpłacił na konta naszego kantoru, natychmiast po otrzymaniu i zaksięgowaniu przelewu, widoczne są dla Użytkownika w Jego Portfelu. Z poziomu Mojego Portfela można zarządzać wpłaconymi na nasze konta pieniędzmi dokonując ich wymiany na inną walutę lub wypłacając środki na swoje konto.

 

W JAKI SPOSÓB ZASILIĆ PORTFEL WALUTOWY

Aby zasilić portfel walutowy należy postępować zgodnie z poleceniami zakładki - WPŁATA ŚRODKÓW. Następnie krok po kroku trzeba wypełnić formularz wpłaty środków. Po wypełnieniu formularza transakcji otrzymywane są dokładne informacje w jaki sposób i na jaki nr rachunku wykonać przelew na konto e-kantorwalut.pl. Podczas wykonywania przelewu należy zwrócić uwagę, aby podać prawidłowy tytuł przelewu, zgodnie z otrzymanymi danymi do przelewu. Po dokonaniu przelewu należy kliknąć przycisk POTWIERDZAM PRZELEW. Pozwoli nam to szybciej zaksięgować wpłatę od Użytkownika. Proszę pamiętać, że nasz serwis nie pobiera pieniędzy z konta bankowego Użytkownika - przelew zadeklarowanej kwoty musi wykonać własnoręcznie Użytkownik.

 

W JAKIM CZASIE PRZELANE ŚRODKI POJAWIĄ SIĘ W PORTFELU WALUTOWYM UŻYTKOWNIKA

Wpłacone przez Użytkownika środki będą widoczne w portfelu walutowym po zaksięgowaniu takiej wpłaty na rachunku bankowym e-kantorwalut.pl. Gdy przelew jest wykonywany w ramach tego samego banku, wówczas środki w portfelu walutowym będą widoczne w ciągu kilkunastu minut od wykonania przelewu. Gdy przelew odbywa się w ramach dwóch różnych banków wówczas środki w portfelu walutowym będą widoczne po zaksięgowaniu takiego przelewu na rachunku bankowym e-kantorwalut.pl i może to potrwać dłużej. Księgujemy wpłaty i wypłaty w dni robocze w godzinach od 08:00 do 17:00.

 

JAK DOKONAĆ TRANSAKCJI WYMIANY WALUTY Z PORTFELA WALUTOWEGO

Standartowo aby wykonać transakcję wymiany waluty z portfela walutowego, należy kliknąć zakładkę KUP / SPRZEDAJ. Następnie określić rodzaj transakcji kupno/sprzedaż i walutę oraz wybrać rachunek bankowy, na który Użytkownik chce otrzymać przelew zwrotny. W każdej chwili można zmienić ilość kupowanej lub sprzedawanej waluty, klikając przycisk zmień ilość przed zatwierdzeniem transakcji. Jeżeli przez 10 sekund nie nastąpi zatwierdzenie transakcji, to aktualny kurs, który wyświetla się automatycznie wygaśnie. Należy wtedy ponownie pobrać nowy kurs wymiany przez kliknięcie "PRZELICZ PONOWNIE" i w dogodnym dla siebie momencie zatwierdzić transakcję.

 

CZY MOŻNA WYPŁACIĆ ŚRODKI ZNAJDUJĄCE SIĘ W PORTFELU WALUTOWYM I JAK TO ZROBIĆ

Tak. Można w dowolnym momencie dokonać wypłaty swoich środków - wystarczy napisać email na kontakt@e-kantorwalut.pl z taką dyspozycją wypłaty. W dyspozycji przelewu zwrotnego proszę napisać na jaką kwotę mamy wykonać przelew zwrotny oraz proszę podać numer rachunku bankowego z którego został wykonany przelew do e-kantorwalut.pl.

zamknij